Burn-out preventie

Soms zijn er momenten in het leven dat het niet gaat zoals je dat graag zou willen.

Spanning of stress

Je voelt spanningen of loopt tegen situaties aan die je moeilijk kunt verwerken.

Ook kan de druk op het werk zo groot worden dat je het overzicht kwijt raakt. Om dat op te lossen ga je nog harder werken. Soms lijkt de stapel niet kleiner te worden en kun je je minder goed concentreren. Je snapt niet goed waarom het niet wil lukken.

Wanneer het evenwicht zoek is tussen werk en privé kun je het gevoel krijgen klem te zitten. Weinig momenten voor je zelf te hebben. Dit kan somberheid en nog meer spanning veroorzaken.

Lichamelijke klachten

Je lijf kan ook aangeven dat het teveel is; je krijgt hoofdpijn, buikpijn, rug of nekklachten waarvoor geen duidelijke lichamelijke oorzaak gevonden kan worden. Het slapen raakt verstoord en misschien merk je dat je begint te piekeren.

Als bovenstaande je bekend voor komen is het wellicht tijd daar hulp bij te krijgen.

Het kan fijn zijn deze situaties met iemand te bespreken. Iemand die onafhankelijk kan luisteren.

Graag begeleid ik je daarbij; door middel van individuele coaching of een training in groepsverband.

Begeleiding

Technieken als mindfulness helpen je meer rust te krijgen en minder lang te piekeren. Door een andere manier van kijken te leren zie je oplossingen die nu misschien nog niet mogelijk voor je lijken. Wanneer je weer meer bewust kunt kiezen krijg je het gevoel weer zelf je leven te kunnen indelen en geniet je meer van wat je meemaakt.

Heb je nog vragen of wil je graag een intake gesprek, neem dan contact op.

One thought on “Burn-out preventie

Comments are closed.